آشنا آنلاین

آشنا آنلاین

آشنا آنلاین

آشنا آنلاین

بررسی مسائل و مشکلات روانی – اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی در مقایسه با نوجوانان تحت سرپرستی

چکیده تحقیق

تحقیق حاضر تحقیقی است مقایسه ای – نیمه تجربی که به بررسی مسائل و مشکلات روانی – اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی در مقایسه با نوجوانان تحت سرپرستی خانواده پرداخته است.

برای بررسی موضوع فوق، از پرسش نامه  استاندارد که روایی شده و به تأیید استاد راهنما، رسیده است ، به عنوان ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات استفاده شده است.

نتایج این بررسی بر اثر اطلاعاتی به دست آمده که از طریق پرسش نامه مقیاس خود پنداری راجرز و مقیاس عزت نفس روزنبرگ تهیه و بین ۴۰ نفر از نوجوانان پسر که ۲۰ نفر آن نوجوانان عادی به طریق نمونه گیری تصادفی توزیع شد.

اطلاعات حاصله از این پرسش نامه با استخراج جدول نمره و مجذور نمرات و با استفاده از تحلیل مجذور نمرات t/student جهت اثبات فرضیه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. با توجه به نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل پرسش نامه های پاسخگویان، تأثیر بررسی مشکلات روانی – اجتماعی نوجوانان بررسی شد و نتیجه گرفته شد که بین میزان خودپنداری و عزت نفس نوجوانان بهزیستی در مقایسه با نوجوانان تحت سرپرستی خانواده تقاوتی وجود ندارد و تنها اختلاف درصد پرخاشگری میان دو گروه است. یعنی پرخاشگری نوجوانان پسر تحت سرپرستی بهزیستی بیشتر از نوجوانان پسر تحت سرپرستی خانواده است.

فهرست مطالب

عنوان                                                                  صفحه

مقدمه………………………………………………………………………………………… الف

چکیده تحقیق…………………………………………………………………………………. د

-شروع موضوع تحقیق…………………………………………………………….. ۲

-اهمیت و ضرورت تحقیق……………………………………………………… ۱۵

-اهداف تحقیق………………………………………………………………………. ۴۱……..

-طرح سوال پژوهشی……………………………………………………………. ۴۴

-فرضیه های تحقیق………………………………………………………………. ۴۶

-تعریف اصطلاحات عملی و نظری………………………………………….. ۴۷

شرح موضوع تحقیق……………………………………………………………….. ۴۹

اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………. ۵۲

خصوصیات عاطفی در دورة نوجوانی و جوانی…………………………. ۵۳

رشد اجتماعی در دورة نوجوانی………………………………………………. ۵۴

رشد روانی در دورة نوجوانی…………………………………………………. ۵۵

عوامل مؤثر در ایجاد مسائل و مشکلات دورة نوجوانی………………. ۵۶

چگونگی رفتار بانوجوانان و جوانان…………………………………………. ۵۷

اهداف طرح تحقیق………………………………………………………………….. ۵۸

طرح سؤال پژوهشی……………………………………………………………….. ۵۹

فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………. ۶۰

تعریف اصطلاحات و مفاهیم…………………………………………………….. ۶۴

نوجوانی………………………………………………………………………………… ۶۶

بهزیستی……………………………………………………………………………….. ۶۷

خانواده…………………………………………………………………………………. ۶۸

روانی – اجتماعی……………………………………………………………………. ۶۹

خودپنداری……………………………………………………………………………. ۷۰

-ادبیات پژوهش……………………………………………………………………. ۷۱

-تاریخچه ای کوتاه از بهزیستی در ایران………………………………… ۷۲

-مجموع بررسی ها و برداشت های اولیه و کلی……………………….. ۷۳

ادبیات پژوهش…………………………………………………………………………….. ۷۳

تاریخچه ای کوتاه از بهزیستی در ایران…………………………………………. ۷۴

مجموع بررسی ها و برداشتهای اولیه و کلی و دستورالعمل اجرایی…… ۷۵

-توصیف نوع و روش تحقیق………………………………………………….. ۷۶

-توصیف جامعه آماری…………………………………………………………. ۷۷

-تعداد افراد نمونه و روش نمونه گیری…………………………………… ۷۸

-روش آماری………………………………………………………………………. ۷۹

توصیف نوع و روش تحقیق………………………………………………………….. ۸۰

توصیف جامعه آماری………………………………………………………………….. ۸۱……..

تعداد افراد نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………… ۸۲

روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………. ۸۳

روش آماری……………………………………………………………………………….. ۸۴

-مقدمه………………………………………………………………………………… ۸۵

-تحلیل مجذور نمرات T/student…………………………………………… 86

-تجزیه و تحلیل آماری داده ها……………………………………………….. ۸۷

مقدمه…………………………………………………………………………………………. ۸۷

-اثبات فرضیه ها…………………………………………………………………… ۸۷

-نتیجه گیری کلی………………………………………………………………….. ۸۸

-محدودیت های تحقیق…………………………………………………………… ۸۹

-پیشنهادات………………………………………………………………………….. ۸۹

-اثبات فرضیه ها…………………………………………………………………… ۸۹

-فرضیه……………………………………………………………………………….. ۸۹

-اثبات فرضیه………………………………………………………………………. ۸۹

-فرضیه……………………………………………………………………………….. ۹۰

-اثبات فرضیه………………………………………………………………………. ۹۰

-فرضیه……………………………………………………………………………….. ۹۰

-اثبات فرضیه………………………………………………………………………. ۹۰

-فرضیه……………………………………………………………………………….. ۹۰

-اثبات فرضیه………………………………………………………………………. ۹۰

نتیجه گیری کلی…………………………………………………………………………… ۹۱

توصیف نوع روش تحقیق……………………………………………………………… ۹۱

جامعه آماری………………………………………………………………………………. ۹۱

روش آماری……………………………………………………………………………….. ۹۱……..

متغیرهای حاضر در این پروژه…………………………………………………….. ۹۱

محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………. ۹۳

پیشنهادات…………………………………………………………………………………… ۹۵

ضمائم……………………………………………………………………………………….. ۹۷

مقیاس خودپنداری راجرز…………………………………………………………….. ۹۹

مقیاس عزت نفس رونبرگ………………………………………………………….. ۱۰۱

منابع و مأخذ  ۱۰۳

منابع و مآخذ

  1. استیوارت جونز، مگن مایلر زبلر، ترجمه: شاپوریان ، رضا، روان شناسی نوجوانی برای مربیان، انتشارات سپهر ۸ تهران ۱۳۵۳
  2. انتحی ، سیمین، بررسی سیستم حمایتی دولت از محرومان و مشاهدات کیفی درباره شرایط زندگی در شبانه روزیهای تحت پوشش سازمان بهزیستی ، انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی ۱۳۷۰
  3. سرشکی، مرضیه، نگرش اجمالی به سازمان بهزیستی، انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی ۷۰-۱۳۶۹
  4. سنجر، منصور، رفتار معلم و مشکلات روانی کودکان و نوجوانان ، ماهنامه آموزش و پرورش، آبان ۱۳۵۱٫
  5. حیدری، اکرم (گیتی)، بلوغ و مشکلات روانی جوانان و نوجوانان، نشر سعید محبی، تابستان ۱۳۷۴٫

 

دانلود فایل

بررسی کاربری مدل FRO برتعیین سطح وفاداری مشتریان فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند

اهمیت و ضرورت تحقیق

سازماندهی نظام توزیع از مسائل کشور است، در برنامه دوم توسعه اقتصادی کشور، اصلاح شبکه‌‌های توزیع در جهت به حداقل رساندن هزینه توزیع، تعداد واسطه‌ها و تامین حمایت قضایی از حقوق مصرف کنندگان شامل حق برخورداری از کالا و خدمات ایمن و سالم، حق برخورداری از اطلاعات درست، مطرح گردیده است. این مهم، بودن توجه لازم و کافی به مشتری، قطعا با شکست مواجه خواهد شد. از این رو توجه مجبوری به مشتری به عنوان یگانه عامل تامین منابع حیاتی مورد نیاز،‌ ارتقا کیفیت و توسعه خدمات متناسب با خواسته‌ها و نیازهای مشتریان می‌بایست به طور دائمی در دستور کار فروشگاه شهروند قرار داشته باشد. به عبارت دیگر،‌ تمامی فعالیت‌های نرم‌افزاری و تجهیزات سخت‌افزاری،‌ می‌بایست مبین و نشان‌ دهنده خواست و انتظار مشتری باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۵ درصد افزایش در وفاداری مشتری باعث می‌شود سود شرکت حدود ۲۵ تا ۸۵ درصد افزایش یابد. بعلاوه هزینة جذب یک مشتری جدید بین ۵ تا ۱۱ برابر نگهداری یک مشتری قدیمی است. وفاداری مشتریان کلید موفقیت تجاری محسوب می‌شود، زیرا مشتریان وفادار سودآوری بیشتری دارند، خریدهای مجدد بالاتری دارند، دارای سهم عمده‌ای از بازار هستند و باعث گسترش معرفی سازمان به دیگران می‌گردند.

مقدمه ۷

بیان مسئله ۸

اهمیت و ضرورت تحقیق ۹

اهداف ۱۰

فرضیه‌ها ۱۱

پیشینه تحقیق ۱۱

قلمرو تحقیق ۱۱

متغیر های تحقیق ۱۲

تعریف عملیاتی متغیرها ۱۲

«وفاداری» ۱۴

مقدمه ۱۴

وفاداری مشتریان ۱۴

تاریخچه وفاداری ۱۶

تعریف وفاداری ۱۷

قانون پارتو و وفاداری مشتریان ۱۹

بازاریابی و وفاداری ۱۹

انواع وفاداری ۲۰

- کیفیت، رضایت و وفاداری ۲۲

جدول (۲-۲): (رابطة کیفیت، رضایت و وفاداری) ۲۳

کیفیت نوع چهارم: کیفیت بیان نشده و غیرمنتظره ۲۴

شاخص‌های سنجش وفاداری مشتریان ۲۵

- رابطة بین رضایت و وفاداری ۲۵

نمودار (۲-۱): (رابطه بین رضایت و وفاداری مشتری) ۲۶

- آزمون اسیدی: ۲۶

هفت دستور طلایی برای جلب رضایت مشتریان وفادار ۲۷

مراحل تکامل وفاداری مشتریان ۲۹

جدول (۲-۳) (مراحل تکامل وفاداری مشتریان)   ۳۰

احتیاط‌های لازم در مورد وفاداری مشتریان ۳۱

«سازمان‌های پاسخگوی سریع» ۳۲

مقدمه: ۳۲

مفهوم پاسخگویی سریع: ۳۳

تعریف پاسخگویی سریع: ۳۴

محرکهای پاسخگویی سریع: ۳۵

تاریخچه FROها: ۴۰

سازمانهای با خاصیت پاسخگویی سریع(SFRO): 44

تفاوتها و اشتراکها: ۴۵

چهارچوب یک FRO: 46

شکل (۲-۳): چهارچوب مشروح FRO 48

ارضاء مشتریان در FROها: ۴۸

ـ تمرکز بر مشتری در FROها: ۴۸

- شناخت خواسته مشتریان: ۴۹

* ابعاد رقابتی مدل FRO: 50

الف) مزیت رقابتی در FROها: ۵۰

- تعریف مزیت رقابتی ۵۰

- نوع مزیت رقابتی در FROها: ۵۰

FROها باید مزیت رقابتی پویا داشته باشند: ۵۰

۱ـ قابلیت‌های کار‌آفرینی: ۵۱

۲ـ قابلیتهای فنی: ۵۱

۳ـ قابلیت سازمانی: ۵۱

۴ـ قابلیت‌های استراتژیک: ۵۱

ب) ابعاد ششگانه رقابتی در FROها: ۵۱

کیفیت ۵۲

- ابعاد کیفیت: ۵۳

ابعاد کیفیت محصول: ۵۳

ابعاد کیفیت خدمات. ۵۵

جدول (۲ـ۵): ابعاد کیفیت خدمات ۵۵

•خدمات: ۵۷

نمودار (۲-۳): چرخه مدیریت خدمات ۵۷

- ویژگی‌های خدمات: ۵۸

نمودار (۲-۴): ویژگی‌های خدمات ۵۹

• انعطاف‌پذیری: ۶۰

جدول (۲-۶): انواع انعطاف‌پذیری ۶۲

• زمان ۶۴

نمودار (۲-۵): مزایای سازمانهای یادگیری مدار ۶۸

• قیمت: ۶۸

- عوامل موثر بر قیمت‌گذاری: ۶۹

- ایجاد ارزش برای مشتریان و استراتژیهای قیمت‌گذاری مشتری گرایانه در FROها: ۷۰

نمودار (۲-۶): معادلة ارزش برای مشتری ۷۱

- کاهش قیمت و استراتژی فرانگری: ۷۲

نمودار (۲-۷): عناصر استراتژی فرانگری ۷۳

- قیمت‌گذاری در FROها: ۷۴

- سه عامل تعیین کننده قیمت: ۷۴

- خط و مشی قیمت‌گذاری در FROها: ۷۵

• قابلیت اطمینان: ۷۵

ج) خاصیت هم‌افزایی ابعاد رقابتی FROها: ۷۷

* پیش‌نیازهای ساختاری در یک FRO: 78

• بهبود مستمر: ۷۹

- حذف فعالیتهای فاقد ارزش افزوده در یک FRO برای بهبود: ۸۰

نمودار (۲ـ۸): توالی تحقیق و توسعه بصورت سنتی ۸۲

نمودار (۲-۹): فرایند تصمیم‌گیری در واحد تحقیق و توسعه ۸۳

• تکنولوژی پیشرفته: ۸۴

- اجزاء تکنولوژی: ۸۵

• یکپارچه‌سازی افراد و سیستم‌ها: ۸۶

-  هرم یکپارچه‌سازی: ۸۶

شکل  (۲-۴): هرم یکپارچه‌سازی ۸۷

یکپارچه‌سازی سلسله مراتبی: ۸۷

یکپارچه‌سازی افقی: ۸۷

نمودار (۲-۱۰): P5 عملیات ۸۹

یکپارچه‌سازی بیرونی یا عمودی: ۸۹

- عوامل موثر بر یکپارچه‌سازی: ۹۰

ساختار ۹۰

سیستم اطلاعات ۹۰

افراد ۹۱

شکل (۲-۵): نقش روبه تکامل نیروی کار در یک FRO 91

* استراتژیها در FROها: ۹۲

• تعریف استراتژی: ۹۳

• تجزیه و تحلیل استراتژیک: ۹۳

- تعیین قوتها و ضعف‌ها: ۹۴

الف ) عوامل موثر بر موفقیت شرکت: ۹۴

ب) سنجش قابلیت پاسخگویی سریع در FROها: ۹۵

روشهای سنجش قابلیت پاسخگویی سریع در FROها: ۹۹

جدول (۲-۷): انواع سنجش پاسخگویی سریع ۱۰۰

- فرصتها و تهدیدها: ۱۰۰

نگرش مبتنی بر بازار: ۱۰۰

• تدوین استراتژی در FROها: ۱۰۲

• سطوح استراتژی در یک FRO: 102

• استراتژی بنگاه در یک FRO: 103

استراتژی رقابتی در یک FRO: 103

استراتژی عملیاتی در یک FRO: 104

* انواع استراتژیهای رقابتی FROها: ۱۰۴

ب) استراتژی‌های مشتری محور در FROها: ۱۰۵

استراتژی برتری عملیاتی: ۱۰۵

استراتژی رهبری محصول: ۱۰۶

استراتژی مشتری مداری: ۱۰۶

برگزیدن یک استراتژی بعنوان مهمترین استراتژی: ۱۰۷

استراتژی‌های مشتری محور و فرایندهای اصلی در FROها: ۱۰۷

جدول (۲-۸): ارتباط مشخصة استراتژی و شایستگی‌های هرفرآیند. ۱۰۹

* هم راستایی و هم افزایی سه سطح استراتژی در یک FRO: 109

• نتایج پیاده‌سازی استراتژی در یک FRO: 109

نیروی انسانی و FROها: ۱۱۰

جدول (۲-۹): تغییر حالت و رفتار در کارگران ۱۱۱

برخی مدلهای تئوریک FROها: ۱۱۲

• مدل داده و ستاده برای درک FROها: ۱۱۲

نمودار (۲-۱۱): مدل داده و ستاده ۱۱۳

مدل منحنی سیگمایی برای FROها: ۱۱۳

نمودار (۲-۱۲): مدل منحنی سیگمایی ۱۱۴

• مدل سه پایه برای FROها: ۱۱۵

شکل (۲-۶): مدل سه پایه ۱۱۶

موفقیت مالی: ۱۱۷

• مدل سیستمی برای FROها: ۱۱۸

نمودار (۲-۱۳): مدل سیستمی ۱۱۹

رابطة FRO و وفاداری: ۱۱۹

نمودار (۲-۱۴): «نمودار ارتباطی بین عوامل ایجاد کننده یک نظام ارزشی مشتری نواز» ۱۲۱

- اثر FROها بر وفاداری: ۱۲۲

نمودار (۲-۳۱): رابطة FRO و وفاداری ۱۲۳

• کیفیت و وفاداری: ۱۲۳

• قیمت و وفاداری: ۱۲۴

• خدمات و وفاداری: ۱۲۵

• قابلیت اطمینان و قابلیت اعتماد و وفاداری: ۱۲۵

• انعطاف‌پذیری و وفاداری: ۱۲۶

زمان و وفاداری: ۱۲۷

«فروشگاههای زنجیره‌ای» ۱۲۸

تاریخچه: ۱۲۸

تعریف: ۱۲۸

نقش فروشگاههای زنجیره‌ای در نظام توزیع: ۱۲۹

فروشگاههای زنجیره‌ای در ایران: ۱۳۰

فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند: ۱۳۱

 

منابع فارسی:

۱) آیین نامه اجرایی احداث فروشگاههای زنجیره ای، ماده یک “طرح احداث و توسعه فروشگاههای زنجیره ای”، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی ۱۳۷۳

۲)   اختر، اس اچ، بازاریابی جهانی، ترجمه حسن اسماعیل پور، محسن نجفیان، نگاه دانش، ۱۳۸۰، تهران

۳) الوانی، سید مهدی و بهروز ریاحی، سنجش کیفیت خدمات در بخش خدمات در بخش عمومی، چاپ اول، مرکز آموزش، تحقیقات صنعتی ایران، ۱۳۸۲٫

۴)   بشکار، مصطفی، سید کیانوش کلانتر، تولید با معیارهای جهانی، تدبیر، شماره ،۱۳۴ سال ۱۳۸۲٫

۵)   بل، جیپ آر، مشتری در جایگاه شهر یک، ترجمه غلامرضا صالحی معوا، خدمات فرهنگی رسا، ۱۳۸۰،تهران.

 

دانلود فایل

با دو خوراکی به جنگ آلرژی بروید!!

مصرف پیاز و سیر موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مصرف آن از آلرژی‌های فصل بهار پیشگیری می‌کند.

در بهار گرده‌افشانی درختان و گل‌ها باعث ایجاد حساسیت می‌شود که بیشتر به صورت آب‌ریزش بینی، اختلالات تنفسی به شکل خس‌خس، بثورات پوستی مثل کهیر، خارش و نهایتاً اگزمای مخاطی به صورت تورم و التهاب بروز می‌کند.

پیاز به علت داشتن ماده‌ای به نام کوئرستین مانند یک ضد آلرژی عمل می‌کند و خوردن مرتب آن به افرادی که به گرده گیاهان در فصل بهار حساسیت دارند، کمک فراوانی می‌کند.

سیر نیز تقویت‌کننده بسیار قوی سیستم ایمنی بدن است و به عنوان یک ماده غذایی ضدباکتری، ضد ویروس و سرطان موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این سبزی با افزایش لنفوسیت‌های T و ماکروفاژها، عوامل و ابزارهای جنگی سیستم دفاعی را تقویت می‌کند.
در بین دیگر سبزی‌های دیگر هویج، اسفناج و سایر سبزی‌های رنگی حاوی بتاکاروتن، سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بروز حساسیت‌های فصلی جلوگیری می‌کنند و به طور کلی افرادی که بیشتر گیاهخواری می‌کنند، سیستم ایمنی قوی‌تری دارند.


منبع: بیتوته

چربی خون‌تان بالاست؟ ازاین دانه بخورید!

نتایج یک مطالعه نشان داد مصرف روزانه 6 گرم دانه کتان (بزرک) به عنوان مکمل رژیم ساده غذایی، برای کاهش چربی‌های خون موثر است.
دانه کتان یا بزرک دارای مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 است و گمان می رود نقش مهمی در کاهش چربی های خون داشته باشد.
در این مطالعه که به منظور تعیین اثر دانه کتان بر روی چربی های سرم انجام شد، چربی خون در 56 بیمار هایپرلیپیدمیک قبل و بعد از مصرف خوراکی بزرک (با مقدار 6 گرم در روز به صورت بیسکویت همراه با یک رژیم غذایی ساده طی سه ماه) اندازه گیری شد.
نتایج این مطالعه نشان داد پودر بزرک همراه با رژیم ساده غذایی، سطح چربی های خون را به صورت واضحی کاهش می دهد؛ بنابراین توصیه می شود که روزانه 6 گرم از دانه کتان (بزرک) به عنوان مکمل رژیم ساده غذایی جهت کاهش چربی های خون استفاده شود.

منبع: بیتوته

آقایان گردو بخورند!؟

یک پژوهش جدید نشان داد: گردو سرعت رشد تومورهای سرطانی پروستات را در موشهای آزمایشگاهی کاهش می‌د‌هد.
مصرف گردو هم سرعت پیشرفت سرطان پروستات را در موشها کند می‌کند و هم تاثیرات مفیدی روی ژن‌های چندگانه مرتبط با کنترل رشد و متابولیسم تومور دارد.
گردو اگرچه سرشار از چربی است اما برای سلامتی مفید است.
این پژوهش نشان می‌دهد که وقتی موش‌های مبتلا به تومورهای سرطانی پروستات مقادیری گردو مصرف می‌کنند که مصرف آن برای مردها نیز به آسانی و بدون مشکل امکانپذیر است، رشد تومور در آنها کنترل می‌شود.
نتیجه مصرف گردو در بیماران می‌تواند مفید و سودمند باشد.
آمارها نشان می‌دهد که در آمریکا از هر 6 مرد یک نفر به سرطان پروستات مبتلا می‌شود. این سرطان از جمله بیماریهایی است که فاکتورهای محیطی بویژه رژیم غذایی نقش مهمی در بروز آن تولید می‌کنند. چندین مطالعه بالینی نشان داده است که خوردن گردو به دلیل اینکه سرشار از امگا-3، چربی‌های چند شاخه‌ای اشباع نشده، آنتی اکسیدانها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

 

آقایان گردو بخورند!؟

 

اما در این تحقیق برای اولین بار تاثیر مصرف این مغز گیاهی خوراکی در مقابله با سرطان پروستات مشخص شد.

دکتر دیویس به موشهایی که با تغییرات و دستکاری‌های ژنتیکی به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند، مغز گردو خوراند. پس از 18 هفته متوجه شد مصرف مقداری گردو معادل مصرف روزانه یک انسان یعنی 4/2 اونس در موشها باعث شد به میزان قابل توجهی از اندازه و سرعت رشد تومورهای سرطانی در آنها کاسته شود در حالی که در گروه مقایسه موشهایی که به همین مقدار از چربی دیگر به جز چربی گردو استفاده کرده بودند،‌ این مزایا در آنها مشاهده نشده بود.
محققان دریافتند: در موشهایی که گردو مصرف کرده بودند نه تنها رشد سرطان پروستات 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرد بلکه مقدار نوعی پروتئین خاص در خون آنها کمتر شد. این پروتئین یک فاکتور رشد شبه انسولینی است که ارتباط بسیار قوی با بروز سرطان پروستات دارد. بعلاوه دیویس و دستیارانش روی تاثیر گردو بر فعالیت ژنی در تومورهای پروستات بررسی کرده و تاثیرات مثبت این خوردنی سالم را روی ژنهای چندگانه مرتبط با کنترل رشد و متابولیسم تومور کشف کردند.


منبع: بیتوته