آشنا آنلاین

آشنا آنلاین

آشنا آنلاین

آشنا آنلاین

بررسی چگونگی تاثیر فناوری اطلاعات در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعتی نیرو محرکه

چکیده تحقیق :

در تحقیق حاضر که با عنوان بررسی چگونگی تاثیر فناوری اطلاعات در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعتی نیرو محرکه صورت گرفته است ، پس از بررسی تعاریف ، تاریخچه و تئوری مفاهیم مربوطه و مروری بر پیشینه تحقیق در فصول اول و دوم (کلیات تحقیق و مبانی نظری) در فصل سوم (روش تحقیق) متعاقب آشنایی با سازمان صنعتی نیرو محرکه و مروری اجمالی بر خط مشی ، سیاستها و استراتژی های آن سازمان و همچنین مطالعه تئوری و عملی ارتباط میان متغیر مستقل (فناوری اطلاعات) و متغیر وابسته (فرآیند برنامه ریزی استراتژیک) و ارزیابی ارتباط معنی دار میان این مفاهیم پرداخته شده است . روش تحقیق بصورت کتابخانه ای و میدانی بوده است و بر اساس روشهای آماری سعی شده است تا نتایج حاصل از نمونه استنتاجی باشد . جمع آوری اطلاعات نیز به واسطه بهره گیری از پرشش نامه صورت گرفته است ، به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز پرسش نامه نهایی درباره رابطه فناوری اطلاعات و برنامه ریزی استراتژیک با در نظر گرفتن مقیاس فاصله ای (لیکرت) بعنوان مقیاس اندازه گیری طراحی و تکمیل گردیده است . در فصل چهارم برای اثبات یا رد فرضیه های تحقیق از شاخص های سنجش رابطه بین متغیرها استفاده شده است ، روایی این تحقیق با اتخاذ تدابیری چون انجام بررسی های جامع و کامل در مورد انتخاب گروه هدف که با مشورت متخصصین مربوطه صورت گرفته است و همچنین نظر‌سنجی از کل جامعه آماری تائید می گردد . پایایی آن نیز از طریق آزمون کرونباخ با ضریب تقریبی ۸۷% محاسبه گردیده است . در فصل پنجم هم پس از مروری اجمالی بر تحقیق و بررسی نتایج حاصله و ارائه پیشنهاداتی از جمله عناوین مرتبط برای تحقیقات آتی خاتمه می یابد .

۱-۲- بیان مسئله :
مسئله اصلی در تحقیق مورد نظر این است که : آیا وجود و بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمان صنعتی نیرو محرکه توانسته است در روند برنامه ریزی استراتژیک این سازمان تغییرات اعمال کند ؟ چه تغییراتی را اعمال کرده است و چگونه استراتژی های کلان و تجاری این سازمان را دگرگون ساخته است ؟
همانطور که در مقدمه گفته شد توسعه سریع فناوری اطلاعات در سراسر جهان منجر به کاربرد وسیع این فناوری در ابعاد گوناگون گردیده است . اثرات بکارگیری (IT) در سازمان بطوری است که در جهان امروز تکنولوژی اطلاعات امکان سودمندی و کار آمدی اطلاعات را ممکن ساخته است . گفته می شود بکارگیری فناوری اطلاعات توانائی سازمان را افزایش می دهد . با این وجود چنین پیشرفتهایی اغلب سبب بهبودی عملکرد مالی سازمانها نمی شود ، ساز و کار و برنامه استراتژیک خاصی مورد نیاز است تا به این اهداف اساسی در بکار گیری تکنولوژی اطلاعات در سازمان دست یافت .
فناوری اطلاعات با رشد و گسترش سریع و نوآوری های خود توانسته است مزایای بسیاری را برای سازمانها به ارمغان آورد و در بسیاری از موارد خود موجب ایجاد برتری رقابتی سازمان نسبت به سایرین گردد . برخورداری از مزیت ها و نتایج فناوری اطلاعات بکارگیری فناوری اطلاعات و عدم وجود نتایج مطلوب و مورد انظار غالباً به دلیل فقدان نگرش برنامه ریزی نیاز به ارزیابی صحیح موقعیتها ، بررسی راه حلها و انتخاب بهترین راه حل جهت اجرا دارد . امروزه پیوند بسیار نزدیکی میان برنامه ریزی استراتژیک سازمانی و فناوری اطلاعات وجود دارد . به صورتی که تعیین تقدم بین آنها عملاً مشکل است . فناوری اطلاعات بعنوان یک عامل در ایجاد برتری رقابتی می تواند اهداف سازمانی را تحت الشعاع قرار داده و تغییر جهت نسبت به شیوه انجام کسب و کار را به همراه داشته باشد .
امروزه دیگر نمی توان تکنولوژی اطلاعات را چیزی جدا از باقی فعالیتهای یک سازمان دانست ، امروزه باید بعد از طراحی استراتژی کلان سازمان به طراحی استراتژی کلان سازمان به طراحی استراتژی برای تکنولوژی اطلاعات دست زد که بدون توجه به هر مسئله دیگری با استراتژی کلان سازمان متناسب و هماهنگ باشد . در چنین نگرشی محرک استراتژیک از تکنولوژی اطلاعات حمایت می کند و بلعکس.
در نهایت روند برنامه ریزی استراتژیک در یک سازمان تکنولوژی محور با فرآیند برنامه ریزی استراتژیک در یک سازمان معمولی تفاوت بسیاری خواهد داشت .
۱-۳- موضوع تحقیق :
موضوع تحقیق بررسی چگونگی تاثیر فناوری اطلاعات در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک در گروه صنعتی نیرو محرکه می باشد که در دفتر مرکزی ، دفتر سازه های خود کفائی و یکی از کارخانه های این سازمان که در هشتگرد واقع شده است صورت خواهد گرفت .
۱-۴- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق :
از آنجائیکه استفاده از فناوری اطلاعات در طراحی و برنامه ریزی استراتژیک سازمان و هماهنگ کردن این دو فاکتور می تواند مفهومی بنام مزیت رقابتی را برای سازمان نیرو محرکه به ارمغان آورد و این سازمان را در شرایطی قرار دهد که یک قدم از سایر رقیبان پیش بیفتد و آن را قادر می سازد که بتواند به تغییرات پیچیده محیطی پاسخ دهد و در محیط رقابتی باقی بماند و بتواند فعالیت کند ، این موضوع برای گروه صنعتی نیرو محرکه اهمیت ویژه ای دارد . این سازمان برای تدوین

فهرست مطالب
فصل اول
کلیات تحقیق
چکیده تحقیق
۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسئله
۱-۳- موضوع تحقیق
۱-۴- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق
۱-۵- اهداف تحقیق
۱-۶- فرضیات تحقیق
۱-۷- قلمرو مکانی تحقیق
۱-۸- قلمرو زمانی تحقیق
۱-۹- روش تحقیق
۱-۱۰- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه
۱-۱۱- ابزار گردآوری داده ها (اطلاعات)
۱-۱۲- روش تجزیه و تحلیل داده ها (اطلاعات)
۱-۱۳- چارچوب نظری تحقیق
۱-۱۴- ادبیات موضوع تحقیق (پیشینه تحقیق)
۱-۱۵ مدل تحلیلی تحقیق
۱-۱۶- شرح واژه ها و اصطلاحات بکار گرفته شده در تحقیق
۱-۱۷- محدودیت های تحقیق
فصل دوم :
مبانی نظری تحقیق
۲-۱- بخش اول : فناوری اطلاعات
۲-۱-۱- تاریخچه فناوری اطلاعات
۲-۱-۲- تاریخچه فناوری اطلاعات در ایران
۲-۱-۳- تعاریف فناوری اطلاعات
۲-۱-۴- بکارگیری فناوری اطلاعات
۲-۱-۵- پیاده سازی فناوری اطلاعات در سازمانها
۲-۱-۶- کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمانها
جدول ۲-۱٫ مدل کاربرد فناوری اطلاعات «نولان»
جدول ۲-۲٫ مدل کاربرد فناوری اطلاعات «گالیرز» و «ساترلند»
جدول ۲-۳٫ کاربردهای فناوری اطلاعات از نظر «هیکس»
۲-۱-۷- تأثیر تغییرات فناوری اطلاعات
۲-۱-۸- تأثیرات فناوری اطلاعات بر جامعه
۲-۱-۹- تأثیرات فناوری اطلاعات بر افراد
۲-۱-۱۰- تأثیرات فناوری اطلاعات بر سازمانها
۲-۱-۱۱- تأثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سامانی
۱- ساختار
۲- فرآیندهای کاری
۳- ارتباطات
۴- روابط میان سازمانی
جدول ۲-۴- : متغیرهای طراحی سنتی و فناوری اطلاعات
۲-۱-۱۲- نقش فناوری اطلاعات در مهندسی مجدد سازمانها
۲-۱-۱۳- کاربرد فناوری اطلاعات در یادگیری و تدریس
۲-۱- ۱۴- ابعاد و جنبه های گوناگون فناوری اطلاعات
۲-۲- بخش دوم : سیستمهای اطلاعاتی
۲-۲-۱- اهمیت اطلاعات برای مدیریت
۲-۲-۲- تعریف سیستم اطلاعات
- اطلاعات
۲-۲-۳- سیر تکامل سیستمهای اطلاعات
۲-۲-۴- فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی
۲-۲-۵- سیستم اطلاعات مدیریت MIS:
2-2-6- انواع سیستم های اطلاعات :
۲-۲-۷- سیستم پردازش تعاملات : (TPS)
2-2-8- سیستم گزارشات مدیریت : (MRS)
2-2-9- سیستم پشتیبانی تصمیم گیری : (DSS)
2-2-10- سیستم خبره : (ES)
2-2-11- سیستم پشتیبانی تصمیم گیری گروهی : (GDSS)
2-2-12- سیستم اتوماسیون اداری : (OA)
2-2-13- سیستم پشتیبانی مدیران ارشد : (ESS)
2-3- بخش سوم : برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک
۲-۳-۱- ماهیت و تعاریف برنامه ریزی
۲-۳-۲- لزوم برنامه ریزی
۲-۳-۴- ویژگیهای یک برنامه ریزی خوب
۲-۳-۵- ماهیت و ارزش برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک
۲-۳-۶- تعاریف و مفاهیم اساسی برنامه ریزی یا مدیریت استراتژیک
۲-۳-۷- ماهیت استراتژی
۲-۳-۸- اهمیت استراتژی و فواید آن برای سازمان
۲-۳-۹- سطوح مختلف استراتژی
۲-۳-۱۰- مروری بر اجزاء فرآیند برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک
۲-۳-۱۱- ابعاد تصمیمات استراتژیک
۲-۳-۱۲- ویژگیهای تصمیمات مدیریت استراتژیک
۲-۲-۱۳- مزایای مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
۲-۳-۱۴- خطرهای مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
۲-۳-۱۵- نظرات مدیران اجرایی درباره مدیریت استراتژیک
۲-۳-۱۶- مدیریت استراتژیک در ایران
۲-۳-۱۷- ابزارهای اعمال فرآیند عمومی برنامه ریزی استراتژیک
۲- مدل تجزیه و تحلیل سوالات بحرانی
۱- تدوین ارکان جهت ساز ( ارزش ، مأموریت ، آرمان ، چشم انداز آرمانی ، مطلوب
و متحمل)
۳- مدل برنامه ریزی دیاگرام اهم
۴- ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE)
5-ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE)
6- ماتریس داخلی و خارجی (IEM)
7- ماتریس بررسی مقایسه ای رقابت (CPM)
8- مدل تحلیل (SWOT): (& opportunities & Threas Weakness &
Streng ths)
2-4- بخش چهارم : هماهنگی استراتژیکی و اطلاعاتی
۲-۴-۱- مقدمه
۲-۴-۲- سیر تاریخی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت و برنامه ریزی
۲-۴-۳- پیوند فناوری اطلاعات واستراتژیهای کسب کار
۲-۴-۴ ویژگیهای برنامه ریزی استراتژیک IS/IT
2-4-5- چشم انداز برنامه ریزی استراتژیک IS/IT
2-4-6 سطوح متفاوت دربرنامه ریزی استراتژیک IS/IT
2-4-7 تنظیم و همراستا نمودن فناوری واطلاعات با برنامه‌های سازمانی
۲-۴-۸- چار چوب همترازی استراتژی کسب وکارو فناوری اطلاعات هندرسن
وون کاترامن
۱- استراتژی کسب و کار
۱- استراتژی فناوری اطلاعات
۲- زیرساختها و فرآیندهای سازمانی
۳- زیر ساختها و فر آیندهای سیستمهای اطلاعاتی
۲-۴-۹- چارچوب همترازی استراتژی کسب و کار فناوری اطلاعات لوفتمن
۲-۴-۱۰- چارچوب همترازی استراتژیک کسب و کار و فناوری اطلاعات مائز
اجزاء چارچوب عمومی مدیریت اطلاعات
۱- استراتژی ،حوزه کسب وکار
۲- استراتژی ،اطلاعات وارتباطات
۲-۴- ۱۱- فرآیند برنامه ریزی استراتژیک IS/IT
2-4-12 چالشهای برنامه ریزی استراتژیک IS/IT در ایران

دانلود فایل

پایان نامه بررسی تیپ شخصیتی(درون گرا- برون گرا) در بازیگران

چکیده

در پژوهش حاضر که با هدف بررسی تیپ شخصیتی بازیگران گروههای مختلف تئاتر تدوین شده است یک فرضیه مدنظر بوده است و بر روی نمونه ای در دسترس به حجم ۶۰ نفر از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز اجرای شده است. جهت سنجش متغیرها از پرسشنامه شخصیت آیزنگ استفاده شده است. هم چنین داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و نتایج بررسی فرضیه حاکی از آن است که بین تیپ شخصیتی (برونگرا- درونگرا) بازیگران گروه های مختلف تئاتر تفاوت معناداری وجود دارد.

در سطح توصیفی از شاخص آماری فراوانی، درصد فراوانی و فراوانی تجمعی و در سطح استنباطی از آزمون خی دو استفاده شده است.

مقدمه

هر کسی شخصیتی دارد و شخصیت شما به مشخص کردن میزان موفقیت ، خشنودی و رضایت خاطر در زندگی شما کمک می کند. ما درباره شخصیت صحبت می کنیم، بدون اغراق باید بگوییم که شخصیت شما یکی از مهمترین نعمت های شماست. شخصیت به شما کمک کرده است تا زندگی خود را شکل دهیدو آینده نیز همین کار را خواهد کرد (شولتر و شولتز ۱۳۸۵، صفحه ۴)

هر چیزی که تا به حال به دست آورده اید ، هر چیزی که انتظار دارید در شغل خود به دست آورید ، خواه همسر یا والد خوبی بشوید، و حتی وضعیت سلامت کلی شما تحت تاثیر شخصیت شما و شخصیت کسانی که با آنها در تعامل هستید قرار دارند. شخصیت شما گزینه هایی را که در زندگی دارید محدود کرده یا گسترش می دهد. شخصیت به شما اجازه نمی دهد تجربیات خاص را با دیگران در میان بگذارید یا شما را قادر می سازد بیشتر آنها را با دیگران در میان بگذارید.

شخصیت، برخی افراد را محدود می کند و دنیای تجربه را به وی دیگران می گشاید. (شولتز و شولتز ، ۱۳۸۵، صفحه ۴)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

چکیده……………………………………………………………………………………………………….. ۱

 

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. ۳

بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………. ۸

اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………………….. ۱۱

پرسش های پژوهشی ………………………………………………………………………………. ۱۲

فرضیه های پژوهشی ………………………………………………………………………………. ۱۲

تعریف مفهومی ……………………………………………………………………………………….. ۱۲

تعریف عملیاتی ………………………………………………………………………………………… ۱۲

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

تاریخچه ی در ارتباط با موضوع شخصیت ………………………………………………… ۱۴

تعاریف شخصیت …………………………………………………………………………………….. ۱۶

عوامل موثر در تعیین شخصیت ………………………………………………………………… ۲۵

شکل گیری شخصیت ……………………………………………………………………………….. ۲۸

رشد شخصیت ………………………………………………………………………………………… ۲۹

ابعاد شخصیت ………………………………………………………………………………………… ۳۰

نظریه های شخصیت ……………………………………………………………………………….. ۳۵

تیپ شناسی شخصیت ویلیام شلدون ………………………………………………………….. ۴۳

تیپ شناسی شخصیت امیل کرچمر ……………………………………………………………. ۴۳

تیپ شناسی شخصیت یونگ ……………………………………………………………………… ۴۴

نظریه ریموند بی کتل ……………………………………………………………………………….. ۴۵

نظریه هانس جی آیزنگ ……………………………………………………………………………. ۵۰

نظریه پنج عامل رابرت مک کری و پل کاستا ………………………………………………. ۵۱

نظریه خلق وخو آرنولد باس و رابرت پلامین………………………………………………. ۵۲

دیدگاه فطری درمورد صفات شخصیتی …………………………………………………….. ۵۴

تئاتر چیست ……………………………………………………………………………………………. ۶۴

نظریه خاستگاه آیینی ……………………………………………………………………………….. ۷۰

نظریه های دیگر درباره خاستگاه آیینی ……………………………………………………… ۷۴

تئاتر کلاسیک و شخصیت بازیگران تئتار کلاسیک ……………………………………….. ۸۰

تئاتر نئوکلاسیک و شخصیت بازیگران تئاتر نئوکلاسیک………………………………… ۸۴

تئاتر مدرنیسم و شخصیت بازیگران تئاتر مدرنیسم……………………………………… ۸۸

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. ۹۲

جامعه آماری ………………………………………………………………………………………….. ۹۲

نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………….. ۹۲

ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………………. ۹۲………..

آزمون شخصیتی آیزنگ …………………………………………………………………………… ۹۳

اعتبار و روایی پرسشنامه شخصیت آیزنگ ………………………………………………… ۹۵

روش اجرای تست آیزنگ………………………………………………………………………….. ۹۵

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… ۹۸

تجزیه و تحلیل فرضیات …………………………………………………………………………… ۹۸

جدول شاخص های آمار توصیفی ۲ متغیر سبک های تئاتر و نوع شخصیت …… ۹۹

جدول بررسی فرضیه ……………………………………………………………………………. ۱۰۱

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

خلاصه ………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵

محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………….. ۱۰۷

پیشنهادات پژوهش ………………………………………………………………………………… ۱۰۸

بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………… ۱۰۹

منابع ……………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱

ضمایم …………………………………………………………………………………………………. ۱۱۴


منابع

۱- اتکینسون، ریتال ، اتکینسون، ریچارد سی (۱۳۷۱)، روانشناسی عمومی هیلگارد، ترجمه جمعی از مولفان

۲- احمدی، بابک، (۱۳۷۳)، مدرنیته و اندیشه انگاری، نشر مرکز

۳- آناستازی، آن، (۱۳۷۱)، تفاوت های فردی، ترجمه جواد طهموریان، انتشارات آستان قدس رضوی

۴- آیزنگ، جی، گلین ویلسون (۱۳۶۹)، شخصیت خود را بشناسید، ترجمه شهاب الدین قهرمانی، انتشارات شباویز

۵- براکت، اسکار ، (۱۳۷۵)، تاریخ تئاتر جهان، ترجمه هوشنگ آزادی ور، انتشارات مروارید، چاپ دوم

۶- پاشا شریفی و نجفی زند، جعفر (۱۳۷۰)، روش های آمای روانشناسی و علوم اجتماعی، انتشارات نشر اشاره

۷- پروین، لارنس ای (۱۳۷۷)، روانشناسی شخصیت، نظریه و تحقیق ترجمه محمد جعفر جوداری و پروین کدیور، انتشارات فرهنگی رسا

۸- حسینی ، رضا، (۱۳۷۱)، مکتب های ادبی، انتشارات نگاه، چاپ دهم

۹- دامیکو، ساندرو، ماراست روبر (۱۳۸۳)، مجموعه تاریخ نمایش در جهان ‹‹دائره المعارف پلئیاد›› جلد دوم، ترجمه نادعلی همدانی و صفیه روحی، انتشارات نمایش، چاپ دوم

۱۰- راسی، آلن (۱۳۷۸)، روانشناسی شخصیت، ترجمه سیاوش جمال فر، نشر روان

۱۱- زرین کوب، عبدالحسین، (۱۳۷۵)، ارسطو و فن شعر، انتشارات امیر کبیر

۱۲- سیاسی، علی اکبر (۱۳۶۷)، نظریه شخصیت، انتشارات دانشگاه تهران

۱۳- سیاسی، علی اکبر ، (۱۳۷۴)، نظریه های شخصیت با مکاتب روانشناسی، انتشارات دانشگاه تهران

۱۴- شاملو، سعید (۱۳۷۰)، روانشناسی شخصیت، انتشارات رشد، چاپ سوم

۱۵- شاملو، سعید (۱۳۷۰)، مکتب ها و نظریه ها در روانشناسی شخصیتَ، انتشارات رشد

۱۶- شولتز، دوان و شولتز سیدنی الن (۱۹۹۸)، نظریه های شخصیت، ترجمه یحیی سید محمدی، نشر ویرایش (۱۳۸۱)

۱۷- کانت، ایمانوئل (۱۳۶۲)، سنجش خردناب ، ترجمه شمس الدین ادیب سلطانی، انتشارات امیرکبیر

۱۸- لی، مای (۱۳۶۹)، شخصیت، ترجمه محمود منصور، انتشارات تهران

۱۹- ملک پور، جمشید (۱۳۶۵)، تطور اصول و مفاهیمم در نمایش کلاسیک، نشر جهاد دانشگاهی

۲۰- منصور، محمود (۱۳۶۹)، ساخت پدید آیی و تحول شخصیت، انتشارات دانشگاه تهران

۲۱- هجل ، لارای وزیگلر، دانیل جی (۱۳۷۹)، نظریه های شخصیت ترجمه علی عسگری، نشر دانشگاه آزاد

۲۲- هنری مانس، پاول (۱۳۷۳)، رشد وشخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی، نشر مرکز

دانلود فایل

بررسی تیپ شخصیتی(درون گرا- برون گرا) در بازیگران گروه های مختلف تئاتر

چکیده

در پژوهش حاضر که با هدف بررسی تیپ شخصیتی بازیگران گروههای مختلف تئاتر تدوین شده است یک فرضیه مدنظر بوده است و بر روی نمونه ای در دسترس به حجم ۶۰ نفر از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز اجرای شده است. جهت سنجش متغیرها از پرسشنامه شخصیت آیزنگ استفاده شده است. هم چنین داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و نتایج بررسی فرضیه حاکی از آن است که بین تیپ شخصیتی (برونگرا- درونگرا) بازیگران گروه های مختلف تئاتر تفاوت معناداری وجود دارد.

در سطح توصیفی از شاخص آماری فراوانی، درصد فراوانی و فراوانی تجمعی و در سطح استنباطی از آزمون خی دو استفاده شده است.

مقدمه

هر کسی شخصیتی دارد و شخصیت شما به مشخص کردن میزان موفقیت ، خشنودی و رضایت خاطر در زندگی شما کمک می کند. ما درباره شخصیت صحبت می کنیم، بدون اغراق باید بگوییم که شخصیت شما یکی از مهمترین نعمت های شماست. شخصیت به شما کمک کرده است تا زندگی خود را شکل دهیدو آینده نیز همین کار را خواهد کرد (شولتر و شولتز ۱۳۸۵، صفحه ۴)

هر چیزی که تا به حال به دست آورده اید ، هر چیزی که انتظار دارید در شغل خود به دست آورید ، خواه همسر یا والد خوبی بشوید، و حتی وضعیت سلامت کلی شما تحت تاثیر شخصیت شما و شخصیت کسانی که با آنها در تعامل هستید قرار دارند. شخصیت شما گزینه هایی را که در زندگی دارید محدود کرده یا گسترش می دهد. شخصیت به شما اجازه نمی دهد تجربیات خاص را با دیگران در میان بگذارید یا شما را قادر می سازد بیشتر آنها را با دیگران در میان بگذارید.

شخصیت، برخی افراد را محدود می کند و دنیای تجربه را به وی دیگران می گشاید. (شولتز و شولتز ، ۱۳۸۵، صفحه ۴)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

چکیده……………………………………………………………………………………………………….. ۱

 

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. ۳

بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………. ۸

اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………………….. ۱۱

پرسش های پژوهشی ………………………………………………………………………………. ۱۲

فرضیه های پژوهشی ………………………………………………………………………………. ۱۲

تعریف مفهومی ……………………………………………………………………………………….. ۱۲

تعریف عملیاتی ………………………………………………………………………………………… ۱۲

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

تاریخچه ی در ارتباط با موضوع شخصیت ………………………………………………… ۱۴

تعاریف شخصیت …………………………………………………………………………………….. ۱۶

عوامل موثر در تعیین شخصیت ………………………………………………………………… ۲۵

 

 

شکل گیری شخصیت ……………………………………………………………………………….. ۲۸

رشد شخصیت ………………………………………………………………………………………… ۲۹

ابعاد شخصیت ………………………………………………………………………………………… ۳۰

نظریه های شخصیت ……………………………………………………………………………….. ۳۵

تیپ شناسی شخصیت ویلیام شلدون ………………………………………………………….. ۴۳

تیپ شناسی شخصیت امیل کرچمر ……………………………………………………………. ۴۳

تیپ شناسی شخصیت یونگ ……………………………………………………………………… ۴۴

نظریه ریموند بی کتل ……………………………………………………………………………….. ۴۵

نظریه هانس جی آیزنگ ……………………………………………………………………………. ۵۰

نظریه پنج عامل رابرت مک کری و پل کاستا ………………………………………………. ۵۱

نظریه خلق وخو آرنولد باس و رابرت پلامین………………………………………………. ۵۲

دیدگاه فطری درمورد صفات شخصیتی …………………………………………………….. ۵۴

تئاتر چیست ……………………………………………………………………………………………. ۶۴

نظریه خاستگاه آیینی ……………………………………………………………………………….. ۷۰

نظریه های دیگر درباره خاستگاه آیینی ……………………………………………………… ۷۴

تئاتر کلاسیک و شخصیت بازیگران تئتار کلاسیک ……………………………………….. ۸۰

تئاتر نئوکلاسیک و شخصیت بازیگران تئاتر نئوکلاسیک………………………………… ۸۴

تئاتر مدرنیسم و شخصیت بازیگران تئاتر مدرنیسم……………………………………… ۸۸

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. ۹۲

جامعه آماری ………………………………………………………………………………………….. ۹۲

نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………….. ۹۲

ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………………. ۹۲………..

آزمون شخصیتی آیزنگ …………………………………………………………………………… ۹۳

اعتبار و روایی پرسشنامه شخصیت آیزنگ ………………………………………………… ۹۵

روش اجرای تست آیزنگ………………………………………………………………………….. ۹۵

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… ۹۸

تجزیه و تحلیل فرضیات …………………………………………………………………………… ۹۸

جدول شاخص های آمار توصیفی ۲ متغیر سبک های تئاتر و نوع شخصیت …… ۹۹

جدول بررسی فرضیه ……………………………………………………………………………. ۱۰۱

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

خلاصه ………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵

محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………….. ۱۰۷

پیشنهادات پژوهش ………………………………………………………………………………… ۱۰۸

بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………… ۱۰۹

منابع ……………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱

ضمایم …………………………………………………………………………………………………. ۱۱۴


منابع

۱- اتکینسون، ریتال ، اتکینسون، ریچارد سی (۱۳۷۱)، روانشناسی عمومی هیلگارد، ترجمه جمعی از مولفان

۲- احمدی، بابک، (۱۳۷۳)، مدرنیته و اندیشه انگاری، نشر مرکز

۳- آناستازی، آن، (۱۳۷۱)، تفاوت های فردی، ترجمه جواد طهموریان، انتشارات آستان قدس رضوی

۴- آیزنگ، جی، گلین ویلسون (۱۳۶۹)، شخصیت خود را بشناسید، ترجمه شهاب الدین قهرمانی، انتشارات شباویز

۵- براکت، اسکار ، (۱۳۷۵)، تاریخ تئاتر جهان، ترجمه هوشنگ آزادی ور، انتشارات مروارید، چاپ دوم

۶- پاشا شریفی و نجفی زند، جعفر (۱۳۷۰)، روش های آمای روانشناسی و علوم اجتماعی، انتشارات نشر اشاره

۷- پروین، لارنس ای (۱۳۷۷)، روانشناسی شخصیت، نظریه و تحقیق ترجمه محمد جعفر جوداری و پروین کدیور، انتشارات فرهنگی رسا

۸- حسینی ، رضا، (۱۳۷۱)، مکتب های ادبی، انتشارات نگاه، چاپ دهم

۹- دامیکو، ساندرو، ماراست روبر (۱۳۸۳)، مجموعه تاریخ نمایش در جهان ‹‹دائره المعارف پلئیاد›› جلد دوم، ترجمه نادعلی همدانی و صفیه روحی، انتشارات نمایش، چاپ دوم

۱۰- راسی، آلن (۱۳۷۸)، روانشناسی شخصیت، ترجمه سیاوش جمال فر، نشر روان

۱۱- زرین کوب، عبدالحسین، (۱۳۷۵)، ارسطو و فن شعر، انتشارات امیر کبیر

۱۲- سیاسی، علی اکبر (۱۳۶۷)، نظریه شخصیت، انتشارات دانشگاه تهران

۱۳- سیاسی، علی اکبر ، (۱۳۷۴)، نظریه های شخصیت با مکاتب روانشناسی، انتشارات دانشگاه تهران

۱۴- شاملو، سعید (۱۳۷۰)، روانشناسی شخصیت، انتشارات رشد، چاپ سوم

۱۵- شاملو، سعید (۱۳۷۰)، مکتب ها و نظریه ها در روانشناسی شخصیتَ، انتشارات رشد

۱۶- شولتز، دوان و شولتز سیدنی الن (۱۹۹۸)، نظریه های شخصیت، ترجمه یحیی سید محمدی، نشر ویرایش (۱۳۸۱)

۱۷- کانت، ایمانوئل (۱۳۶۲)، سنجش خردناب ، ترجمه شمس الدین ادیب سلطانی، انتشارات امیرکبیر

۱۸- لی، مای (۱۳۶۹)، شخصیت، ترجمه محمود منصور، انتشارات تهران

۱۹- ملک پور، جمشید (۱۳۶۵)، تطور اصول و مفاهیمم در نمایش کلاسیک، نشر جهاد دانشگاهی

۲۰- منصور، محمود (۱۳۶۹)، ساخت پدید آیی و تحول شخصیت، انتشارات دانشگاه تهران

۲۱- هجل ، لارای وزیگلر، دانیل جی (۱۳۷۹)، نظریه های شخصیت ترجمه علی عسگری، نشر دانشگاه آزاد

۲۲- هنری مانس، پاول (۱۳۷۳)، رشد وشخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی، نشر مرکز

دانلود فایل

بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی

مقدمه:

هر ساله میزان قابل توجهی ازمنابع انسانی واقتصادی جامعه به علت عقب ماندگی ذهنی دانش آموزان در سنین مختلف به هدر می رود. هرچند تلاش های از قبیل توجه به مسائل بهداشتی وتغذیه نوزادان وجلوگیری از حامله شدن مادران در سنین بالا ، ناسازگاریهای خونی ، اختلافات هورمونی … انجام می شودولیکن این مسئله همچنان یکی از مشکلات اساسی هرجامعه ای می باشد .

یکی از مسائلی که درزندگی کودکان عقب مانده ذهنی ممکن است زیاد باشد مسئله شکست بیشتر درزندگی آنها باشد . درواقع شکست یک پیامد منفی است که اگر بطور مکرر رخ بدهد منجر به کاهش انگیزه در افراد شود بخصوص اگر این فرد عقب مانده ذهنی باشد که باعث ارزشیابی نادرست آنها از خود ونادیده گرفتن تواناییهاودر نتیجه احساس ضعف وناتوانی در آنها میگردد.

     عوامل زیادی در موفقیت وشکست دانش آموزان دخالت دارند وطبق تحقیقات انجام شده یکی از این عوامل نحوه اسناد دادن آنها می باشد بدین معنی که اسناد  نامطلوب منجر به کاهش انگیزش در آنها می شود. تئوری اسناد از تئوریهای شناختی انگیزش است که هدف آن بررسی شیوهایی است که افراد ،رویدادها وحوادث راتعیین کرده وبه دنبال روابط روابط علت ومعلولی بین آنها هستند. (هاروی ، ویری ۱۹۸۴)

فهرست مطالب

 عنوان                                                               صفحه

 فصل اول

  مقدمه …………………………………………………………………۲

بیان مسئله ………………………………………………………………………………..۳

فرضیه تحقیق  …………………………………………………………………………….۴

تعاریف عملیاتی ……………………………………………………………………………۵

فصل دوم: پیشینه تحقیق

سابقه پژوهش ………………………………………………………………………………..۸

نظریه هایدر…………………………………………………………………………………..۹

جونز ودیویس…………………………………………………………………. ………۱۰

هارولد کلی…………………………………………………………………………….. ۱۱

شیور………………………………………………………………………………….. ۱۲

سه بعدی واینر………………………………………………………………………… ۱۳

خطاها و سوگیری اسناد……………………………………………………………… ۱۴

سوگیری مربوط به جنس…………………………………………………………….. ۱۷

اسنادها درمورد خود………………………………………………………………….. ۱۸

عاملان در برابرناظران………………………………………………………………..۱۹

سبکهای انتسابی………………………………………………………………………. ۲۰

  نتسابهای درماندگی انسان………………………………………………………….. ۲۲

اسناد مربوط به بازده…………………………………………………………….  ۲۴

اسناد بعد از موفقیت وشکست……………………………………………………   ۲۵

اسنادها ورفتار …………………………………………………………………… ۲۷

تعریف استثنایی …………………………………………………………………..۲۸

گروهبندی دانش آموزان استثنایی……………………………………………… ۲۹

تاریخچه عقب ماندگی ذهنی ………………………………………………….. ۳۰

تعریف عقب ماندگی ذهنی …………………………………………………….. ۳۱

رفتار سازشی…………………………………………………………………….۳۵

طبقه بندی کودکان عقب مانده …………………………………………………. ۳۷

گروه آموزش پذیر …………………………………………………………….. ۳۹

تحقیقات داخلی وخارجی………………………………………………………..۴۱

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

روش طرح وتحقیق …………………………………………………………… ۴۴

جامعه آماری …………………………………………………………………….۴۴

نمونه آماری………………………………………………………………………۴۴

ابزار تحقیق ………………………………………………………………………۴۵

روش اجرای تحقیق………………………………………………………………۴۵

روش تجزیه وتحلیل …………………………………………………………….۴۶

 

فصل چهارم : تجزیه وتحلیل اطلاعات

تجزیه وتحلیل اطلاعات ………………………………………………………۴۸

فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری

نتیجه گیری ……………………………………………………………………….۶۵

پیشنهادات ………………………………………………………………………….۶۶

محدودیتهاومشکلات ……………………………………………………………..۶۷

منابع

منابع………………………………………………………………………………..۶۹

ضمائم

ضمائم …………………………………………………………………………… ۷۳

 

منابع وماخذ

۱)  بست ، جان ، روشهای تحقیق در علوم تربیتی ورفتاری ، ترجمه : طالقانی – پاشا شریفی ، انتشارات رشد ، چاپ پاییز سال ۱۳۷۱٫

۲)    کریمی ، یوسف ، روان شناسی اجتماعی انتشارات ارسباران سال ۱۳۷۵٫

۳)  جی وبیلو کنترلز، روان شناسی اجتماعی در آموزش وپرورش ، ترجمه : کریمی ، یوسف  ، نشر ویرایش  سال ۱۳۷۵٫

۴)    جان مارشال ریو ، انگیزش وهیجان ترجمه سید محمدی یحیی، نشر ویرایش سال ۱۳۷۶٫

۵)  دیوید ال ، روزنهان – مارتین ان پی ، سلیگمن ، روان شناسی نابهنجاری آسیب شناسی روانی (۲) ترجمه سید محمدی یحیی تهران ۱۳۷۹٫

۶)    دلاور علی ، احتمالات آمار کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی انتشارات رشد سال ۱۳۷۸٫

۷)  ریتال اتیکنیون –رچارد اتیکنیون ، ارنست هیلگارد – زمینه روان شناسی جلد دوم ترجمه براهینی محمد تقی وهمکاران انتشارات رشد سال ۱۳۷۵٫

۸)  میلانی فر بهروز ، روان شناسی کودک ونوجونان استثنایی انتشارات قومس سال ۱۳۷۹٫

۹)  پیتر کله ، لور ناچان ، روشهاو راهبردها در تعلیم وتربیت کودکان استثنایی مترجم ماهر فرهاد انتشارات قومس سال ۱۳۷۲٫

۱۰) هربرت جی گروسمن

 ۱۱) – اصطلاح شناسی وطبقه بندی در عقب ماندگان ذهنی ترجمه ماهر فرهاد انتشارات آستان قدس رضوی سال ۱۳۶۸٫

دانلود فایل

بررسی تاثیرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری درکاهش نشانه‌های اضطراب کودکان

ریشه‌ی بسیاری از مسائل و مشکلات روانی کودکان و نوجوانان در اضطراب و اختلالات مرتبط با آن است. اضطراب به صورت یک اصطلاح کلی تعریف می‌شود که تنش و برانگیختگی فیزیولوژیکی، درک عقیده و اجتناب رفتاری را دربرمی‌گیرد. (ایسائو و پیترمن، ترجمه براتیان، ۱۳۸۴)
کودکان هم مثل بزرگترهایشان دچار اضطراب می‌شوند ولی اغلب از اینکه اضطراب و‌استرس را تجربه می‌کنند ناآگاهند در حالی که بچه‌ها از اضطراب آسیب می‌بینند- اضطرابی که آنها را بسوی افسردگی هدایت می‌کند. آنها ممکن است این اضطراب را به طرق مختلفی نشان دهند یکی از خطرناکترین کارهایی که ممکن است والدین بکنند چشم پوشی از بحرانهای دوران کودکی فرزندانشان است. مهم نیست که این بحران چقدر کوچک به نظر برسد کی رخ دهد و چه شدتی داشته باشد.
در دوره کودکی بلوکهای ساختمانی کودکان ساخته می‌شود و دوره بزرگسالی آنها را تشکیل می‌دهد اضطرابی که در کودکی شکل می‌گیرد اگر در همان کودکی برطرف نشود در بزرگسالی به سختی برطرف می‌شود (تریسی هیل،  ۲۰۰۸) وقتی کودکان در لفافه‌ای از نگرانی گرفتار می‌شوند به نظر ساده می‌رسد که به آنها اطمینان دهیم خوبند و مشکلی ندارند ولی آن وقت آنها در حیرت می‌مانند اگر همه چیز خوب است پس چرا من هنوز می‌ترسم؟!
بیش از آرام کردن می‌باید به کودکان یاد دهیم که چگونه «نگرانی» عمل می‌کند آنها چطور می‌توانند با اضطراب چالش پیدا کرده و از پس آن برآیند. (تامار چانسکی ، ۲۰۰۷).
رسالت‌ما این‌است که کیفیت زندگی کودکان مضطرب و والدین آنها را به کمک متخصصین بالا ببریم. چون کودکان معمولا نگرانیهایشان را در تنهایی خود پنهان می‌کنند، هدف ما این است که به بزرگترها کمک کنیم تا به کودکان بیشتر توجه کنند ، اضطراب آنها را بشناسند و به آنها کمک کنند. (چانسکی، ۲۰۰۸).

بیان مسئله :
رشد هیجانی برای همه انسانها نوعی چالش است، کودکان در طی دوره‌ای کمتر از یک دهه از درک هیجانی محدود به افرادی با شبکه هیجانی پیچیده تبدیل می‌شوند. با بالا رفتن سن، تعداد و پیچیدگی تجارب هیجانی و همین طور مطالبات برای نحوه ابراز هیجانی همگی افزایش می‌یابند تعجب آور نیست که برخی از کودکان در رویارویی با این چالش‌ها درهم می‌شکنند و دچار اختلال‌های هیجانی می‌شوند اختلال‌های هیجانی سیری مزمن دارد و می‌تواند به شدت مزاحم روند عادی زندگی در دوران بزرگسالی می‌شود. (کلر  و همکاران، ۱۹۹۳؛ راچمن،  ۱۹۹۸، به نقل از کندال، ترجمه نجاریان، داوودی، ۱۳۸۴).

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول :کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مساله

اهداف پژوهش

پرسشها و فرضیه‌های پژوهش

فرضیه‌های تحقیق

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها

تعریف نظری مشاوره گروهی به شیوه شناختی رفتاری :

اضطراب کودکان

فصل دوم : ادبیات پیشینه‌ پژوهش

مقدمه:

الف – مبانی نظری

اضطراب کودکی

تعریف و طبقه بندی

اضطراب

علائم رایج اضطراب

ترس

انواع ترسهای دوران کودکی

نوزادی

اوایل کودکی

کودک مدرسه‌ای

نگرانی

ترس در برابر اضطراب

علائم عمومی اضطراب در کودکان

اختلال‌های اضطرابی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی:

اختلال وحشتزدگی

مدرسه هراسی

اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

اختلال وسواس فکری و عملی

اختلال فشار روانی پس از سانحه

مفهوم سازی عمومی اختلال‌های اضطرابی

۱٫ نشانه‌های جسمانی و بدنی

۲٫ آشفتگی‌های ذهنی و شناختی:

۳٫ اجتناب‌ها و واکنش‌های رفتاری

همه گیر شناسی اختلال‌های اضطرابی کودکان و نوجوانی

جدول ۲-۱ میزان شیوع اختلال‌های اضطرابی در کودکان و نوجوانان
(بیدل و ترنر، ۲۰۰۵)

جدول ۲-۲ میزان همبودی نمونه‌هایی از کودکان که تشخیص اولیه
اختلال اضطرابی داشته‌اند. (بیدل و ترنر ۲۰۰۵)

دیدگاههای مختلف در مورد اضطراب

۱٫ دیدگاه روان پویایی

۲٫ دیدگاه زیست شناختی

دیدگاه سالیوان

دیدگاه هورنای

دیدگاه اتو رنک

دیدگاه آدلر

دیدگاه رفتاری

دیدگاه شناختی

دیدگاه وجودی

دیدگاه فرد مدار

دیدگاه گشتالت درمانی

دیدگاه سیستمی

شیوه‌های ارتباطی والدین و تاثیر بر اضطراب کودکان

درمان شناختی- رفتاری CBT

CBT چگونه
عمل می‌کند

چطور فردی می‌تواند این تغییرات رفتاری را بدست آورد؟

درمان اختلال‌های اضطرابی

۱٫ حساسیت زدایی منظم

۲٫ غرقه سازی (درمان با غرقه سازی تجسمی)

۳- الگو برداری

۴٫ کنترل اضطراب

خود گویی مثبت

کنترل هراسها

مداخله مرتبط با والدین

مشارکت خانواده در درمان CBT

دارو درمانی

پیشنهاداتی برای والدین با کودکان مضطرب:

تاثیر محیط و وراثت بر اضطراب کودکان

تاثیر اضطراب بر تحصیل کودکان

روش مشاوره گروهی

قوانین اساسی گروه

فرایند مشاوره گروهی به شیوه شناختی رفتاری

اهداف درمانی گروه درمانی به شیوه شناختی رفتاری

تحقیقات انجام گرفته در داخل و خارج کشور

تحقیقات انجام گرفته در ایران

جمع بندی و نقد و بررسی پژوهشهای انجام شده

 

فصل سوم : روش اجرای پژوهش

الف )‌ طرح پژوهش

نمونه و نمونه گیری:

نمونه مورد مطالعه و روش نمونه گیری

ابزارهای اندازه گیری متغیرها

پرسشنامه علائم مرضی کودک (CSI-4)

مقیاس‌های پرسشنامه علائم مرضی (CSI4)

گروه A-
اختلال کاستی- بیش فعالی

گروه B-
اختلال لجبازی و نافرمانی (سوالات ۲۶-۱۹ در هر یک از پرسشنامه‌های والد و معلم)

گروه C-
اختلال سلوک (سوالات ۴۱-۲۷ در هر یک از پرسشنامه‌های والد و معلم)

گروه D-
اختلالات اضطرابی

گروه E-
اختلالات اضطرابی و تیک

گروه G-
اختلالات خلقی

گروه H-
اختلالات فراگیر رشدی (PDD)

گروه I-
اختلالات اضطرابی

گروه J-
اختلال اضطرابی

گروه K
اختلالات دفع

متغیرها:

اعتبار و روایی پرسشنامه (CSI4)

مدت زمان اجرای پرسشنامه:

شیوه نمره گذاری

روش جمع آوری داده‌ها

 

فصل چهارم : یافته‌های پژوهش

۱٫ توصیف داده‌ها:

نمودارهای مربوط به آمار توصیفی

نمودار۱-۴ نمرات مربوط به پیش آزمون اضطراب فراگیر (درگروه
آزمایش)

نمودار۲-۴: نمرات مربوط به پیش آزمون اضطراب فراگیر (درگروه
کنترل )

نمودار۳-۴نمرات مربوط به پس آزمون اضطراب فراگیر (درگروه آزمایش)

نمودار۴-۴: نمرات مربوط به پس آزمون اضطراب فراگیر (درگروه
کنترل )

نمرات هراس اجتماعی گروه کنترل در پیش آزمون نمودار۵-۴

نمرات هراس اجتماعی گروه آزمایش در پیش آزمون نمودار۶-۴

نمرات هراس اجتماعی گروه کنترل در پس آزمون نمودار۷-۴

نمرات هراس اجتماعی گروه آزمایش در پس آزمون نمودار۸ -۴

نمرات –اضطراب جدایی گروه آزمایش در پیش آزمون نمودار۹-۴

نمرات اضطراب جدایی گروه کنترل در پیش آزمون نمودار۱۰-۴

نمرات اضطراب جدایی گروه آزمایش در پس آزمون نمودار۱۱-۴

نمرات اضطراب جدایی گروه کنترل در پس آزمون نمودار۱۲-۴

تحلیل داده‌ها

پرسش پژوهش

جدول ۳-۴ آمار توصیفی مربوط به نمرات اضطراب فراگیر

جدول ۴-۴ آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

جدول ۵-۴ جدول ANCOVA
اثرات بین آزمودنی‌ها (اضطراب فراگیر)

جدول ۶-۴ آمار توصیفی مربوط به نمرات هراس اجتماعی

جدول ۷-۴ آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

جدول ۸-۴ جدول ANCOVA
آزمون اثرات بین آزمودنی‌ها (هراس اجتماعی)

جدول ۹-۴ آمار توصیفی مربوط به نمرات اضطراب جدایی

جدول ۱۰-۴ آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

جدول ۸-۴ جدول ANCOVA
آزمون اثرات بین آزمودنی‌ها (اضطراب جدایی)

فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری

الف )‌بررسی فرضیه‌ها

پرسش اول :

پرسش دوم :

این نتیجه با نتایج حاصل از پژوهشهای :

پرسش سوم :

محدودیتها

پیشنهادات :

الف : پیشنهاد به پژوهشگران بعدی

ب: پیشنهادات کاربردی

منابع و مأخذ

منابع فارسی :

منابع لاتین:

ضمائم

پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) – ( براساس DSM IV) – فرم ویژه معلمان

پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) – (‌براساس DSM IV) – فرم ویژه والدین

 

منابع و مأخذ :

منابع فارسی :

اتکینسون، ریتال و اتکینسون، ریچاردس و هیلگارد، ارنست، زمینه روان شناسی ( جلد دوم )، ترجمه محمدنقی براهنی و همکاران، ( ۱۳۸۰). تهران : انتشارات رشد.

آرکراتو ،چویل و موریس، ریچارد جی، روان شناسی بالینی کودک، ترجمه محمد رضا نائینیان و همکاران، ( ۱۳۸۱). تهران : رشد .

 اشتاینبرگ، لارنس ( ۱۹۵۲). ده اصل ثابت فرزند پروری، ترجمه مهرنوش عابر (۱۳۸۷). تهران : انتشارات رشد .

انجمن روان پزشکی آمریکا ( ۲۰۰۰). متن تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی، ترجمه یاماک آوادیس یانس و محمد رضانیکخو، (۱۳۸۱). تهران : انتشارات سخن

ایسائو، پیترمن، اختلالات اضطرابی در کودکان ونوجوانان . ترجمه براتیان ، (۱۳۸۴). تهران : انتشارات رشد .

بلک برن ایوی، ماری و دیویدسون، کیت ام، شناخت درمانی افسردی و اضطراب، ترجمه حسن توزند جانی، ( ۱۳۷۴). مشهد : انتشارات آستان قدس رضوی .

.

.

.

 

منابع لاتین:

- Alfano CA, Beidel DC & Turner SM.(2002). Cognition in childhood Anxiety : Conceptual , Methodological , and Developmental Issues , Clin Psychol Rev, 22(8) , 1209- 38 .

 

-Beidel, D.C,(2007) Social Anxiety Disorder Etiolog and Early clinical presen . Jclin Psychiatry. 59 Supp117:27-32 ( 2003

 

- Beidel , D.C.And           Turner , S.M.(2005). Childhood Anxiety Disorder: A Guide to Research and Treatment New york :Rutledge .

 

- Bogels SM, Ziyterman D.(2000). Dysfunctional cognitlonsnin children with social phobia separation Anxiety Disorder And Generalized Disordery .Abnorm child psychol, 28(2) – ۲۰۵- ۷۷

 

- Bogel S.M, Van . Oosten A, Muris P, and Amulders D . ( 2001) . famitial Correlates of social Anxiety in children and Adolescents. Behaviour Res There , 39(3):273-87.

دانلود فایل